Jeszcze kilka lat temu telefon komórkowy był jednym z atrakcyjniejszych benefitów, który mógł ostatecznie przekonać kandydata do podjęcia decyzji o przejściu do danej firmy. Dziś taki dodatek jest nie tyle nieatrakcyjny, ile zniechęcający. Zwłaszcza dla pracowników ceniących zasadę work&balance.
CZYTAJ WIĘCEJMotywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?
CZYTAJ WIĘCEJPonad 1/3 polskich przedsiębiorstw zamierza w najbliższym półroczu zwiększyć zatrudnienie – wynika z raportu opublikowanego w czerwcu przez Instytut Badawczy Randstad.
CZYTAJ WIĘCEJW ciągu ostatnich kilku lat polski rynek pracy przeszedł znaczną transformację. Jeszcze do niedawna karty w grze niemal samodzielnie rozdawali pracodawcy, jednak wraz z wejściem na rynek przedstawicieli Pokolenia Y (tzw. Millenialsów) oraz zmianami demograficznymi w większości branż nastał okres rynku pracy dyktowanego potrzebami pracownika.
CZYTAJ WIĘCEJOd pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń. Jakich? Czy zyskujące na popularności projekty well-being zwiększają lojalność, a przede wszystkim efektywność pracowników?
CZYTAJ WIĘCEJCo trzeci pracownik przyznaje, że jego obecny sposób działania wpływa negatywnie na efektywność wykonywanej przez niego pracy, a co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” zrealizowane przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.
CZYTAJ WIĘCEJGniew często postrzegany jest jako skrajnie negatywna emocja. Kojarzy się z agresją, wybuchowością, ogromnymi pokładami złości i sprzeciwu wobec rzeczywistości. Przywodzi na myśl osobę dominującą, trudną i narzucającą swoje zdanie – z pewnością nie jest to obraz pożądanego pracownika, z którym można współpracować w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Tymczasem gniew ma również pozytywne aspekty. Niestety, często niezauważane. W środowisku biznesowym potrafi być niezwykle twórczą emocją popychającą do nieszablonowych pomysłów i działań. Inicjuje zmiany, doprowadza do konfrontacji i dyskusji owocujących wartościowymi zmianami. Czas, aby w organizacjach wreszcie dać głos niepokornym i gniewnym.
CZYTAJ WIĘCEJOd pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń.
CZYTAJ WIĘCEJWedług danych Eurostatu w Polsce brakuje obecnie nawet 50 tys. pracowników IT. Nic dziwnego, że walka o nich między firmami jest ogromna. Jak przyciągnąć do siebie dobrego kandydata i zatrzymać go w organizacji na dłużej?
CZYTAJ WIĘCEJPowszechnie znane powiedzenie, zgodnie z którym pracownik wybiera miejsce pracy biorąc pod uwagę renomę firmy, a odchodzi z powodu szefa, jest wciąż aktualne. Złe relacje z bezpośrednim przełożonym są jednym z głównych powodów, dla których profesjonaliści rozpoczynają rozważania nad zmianą pracy.
CZYTAJ WIĘCEJ