PUBLIKACJE AUTORA
  • Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?

    Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?0

    Od pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń. Jakich? Czy zyskujące na popularności projekty well-being zwiększają lojalność, a przede wszystkim efektywność pracowników?

  • Pracownicy są sfrustrowani

    Pracownicy są sfrustrowani0

    Co trzeci pracownik przyznaje, że jego obecny sposób działania wpływa negatywnie na efektywność wykonywanej przez niego pracy, a co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” zrealizowane przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.

  • Przekierować ogień – czyli jak zarządzać negatywnymi emocjami pracowników

    Przekierować ogień – czyli jak zarządzać negatywnymi emocjami pracowników0

    Gniew często postrzegany jest jako skrajnie negatywna emocja. Kojarzy się z agresją, wybuchowością, ogromnymi pokładami złości i sprzeciwu wobec rzeczywistości. Przywodzi na myśl osobę dominującą, trudną i narzucającą swoje zdanie – z pewnością nie jest to obraz pożądanego pracownika, z którym można współpracować w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Tymczasem gniew ma również pozytywne aspekty. Niestety, często niezauważane. W środowisku biznesowym potrafi być niezwykle twórczą emocją popychającą do nieszablonowych pomysłów i działań. Inicjuje zmiany, doprowadza do konfrontacji i dyskusji owocujących wartościowymi zmianami. Czas, aby w organizacjach wreszcie dać głos niepokornym i gniewnym.

  • 4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji

    4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji0

    25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO (GDPR), które dotyczy wszystkich Państw Unii Europejskiej. Wiele przepisów z obecnie funkcjonującej w Polsce ustawy (UoDO) zdezaktualizuje się lub zmieni. Dotychczasowa ustawa miała charakter typu „compliance” czyli jasno określała prawa i obowiązki przetwarzania danych oraz ryzyko jakie ponosi ich procesor i administrator. RODO zmienia ten charakter ustawy na tzw. „risk management” czyli zrzuca odpowiedzialność na administratora za nieodpowiednie zabezpieczanie danych. To duże wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć wszystkie osoby przetwarzające dane w dużych organizacjach. Poniżej przedstawiamy 4 kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę wdrażając RODO w swojej firmie.

  • Jak współpracować z dominującym szefem?

    Jak współpracować z dominującym szefem?0

    Mocno zorientowani na cel, zadaniowi, pewni tego, co robią, zwykle w pośpiechu, konkretni i często dyrektywni w komunikacji – tak w pigułce można opisać szefów o dominującym stylu zachowania. W ogóle populacji osób o tak silnej osobowości mamy jedynie 3%, a wśród polskich managerów stanowią 17%. To dzięki nim zespoły mogą szybko realizować cele. W związku z tym, że codzienna interakcja z nimi nierzadko jest wyzwaniem, oto kilka wskazówek ku temu, jaką postawę powinni przyjąć pracownicy względem dominującego szefa, aby obie strony czerpały satysfakcję ze współpracy.

  • Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?

    Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?0

    Od pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń.

  • Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca? – wyniki badania

    Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca? – wyniki badania0

    Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.

  • Działy HR marnują 50% budżetu. Przeczytaj dlaczego.

    Działy HR marnują 50% budżetu. Przeczytaj dlaczego.0

    Działy HR przywykły do tradycyjnych, anachronicznych metod nauczania języków obcych. Nie sposób się im dziwić. Przez lata były ofiarami oszustw.

  • Kto zasługuje na szczególne wynagrodzenie?

    Kto zasługuje na szczególne wynagrodzenie?0

    Za co płacą pracodawcy? Autorzy badania „Praca, Moc, Energia w polskich firmach” podejrzewają, że niekoniecznie za efektywną pracę.

  • 31. edycja badania Monitor Rynku Pracy

    31. edycja badania Monitor Rynku Pracy0

    Średnio 2,5 miesiąca zajmuje obecnie Polakom znalezienie nowej pracy – tak wynika z doświadczeń uczestników 31. edycji badania Monitor Rynku Pracy, którzy miejsce zatrudnienia zmieniali stosunkowo niedawno. Te doświadczenia zmieniły się diametralnie, gdy o poszukiwanie pracy pytamy osoby z co najmniej dwuletnim stażem – przed 2-3 laty, aby znaleźć nowe miejsce zatrudnienia trzeba szukać trzeba było nawet ponad miesiąc dłużej – wynika z analizy Instytutu Badawczego Randstad.

  • System motywacyjny pionu handlowego. Case study.

    System motywacyjny pionu handlowego. Case study.0

    „Mamy system premiowy, ale wszyscy dostają w nim premie. Traktują to jak stały dodatek do pensji. Spróbowałbym im je zabrać, to wszystko stanie…”

  • Efektywniejsze szkolenia językowe0

    Czy wiesz, że szkolenia językowe w tradycyjnej formule pochłaniają nawet o 50% więcej budżetu niż te oparte na nowoczesnych technologiach?

  • Dobrego pracownika IT nie skusi tylko wysokie wynagrodzenie

    Dobrego pracownika IT nie skusi tylko wysokie wynagrodzenie0

    Według danych Eurostatu w Polsce brakuje obecnie nawet 50 tys. pracowników IT. Nic dziwnego, że walka o nich między firmami jest ogromna. Jak przyciągnąć do siebie dobrego kandydata i zatrzymać go w organizacji na dłużej?

  • Pracownicy przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa

    Pracownicy przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa0

    Powszechnie znane powiedzenie, zgodnie z którym pracownik wybiera miejsce pracy biorąc pod uwagę renomę firmy, a odchodzi z powodu szefa, jest wciąż aktualne. Złe relacje z bezpośrednim przełożonym są jednym z głównych powodów, dla których profesjonaliści rozpoczynają rozważania nad zmianą pracy.

  • Czy Twoja organizacja jest gotowa na millenialsów?

    Czy Twoja organizacja jest gotowa na millenialsów?0

    Millenialsi są coraz większą grupą na rynku pracy i już niedługo będą najliczniejszą grupą pokoleniową wśród osób aktywnych zawodowo. To, młode pokolenie znacząco różni się od poprzedniego. Ma inne oczekiwania wobec pracy, szefów czy nawet przestrzeni biurowej.

  • Starbiter – nowe narzędzie rekrutacyjne

    Starbiter – nowe narzędzie rekrutacyjne0

    Starbiter to aplikacja mobilna, stworzona w celu wsparcia pracodawców w procesie znajdowania personelu na krótkie zlecenia, trwające od 5 godzin do 5 dni. Aplikacja ułatwia kontakt firm lub organizacji pozarządowych z osobami poszukującymi pracy.

  • Ocena pracowników – więcej szkody czy pożytku?

    Ocena pracowników – więcej szkody czy pożytku?0

    Im lepiej znamy pracownika, tym lepiej możemy zaplanować rozwój jego kompetencji, miejsce w firmie, rozwój jego talentów dla realizacji celów osobistych i potrzeb organizacji. I mamy dziś ku temu coraz więcej rozwiązań – od pogłębionych wywiadów, badań kompetencji po choćby kwestionariusze oceny 360.

  • Ujednolicenie umów o pracę ograniczy swobodę działania pracowników

    Ujednolicenie umów o pracę ograniczy swobodę działania pracowników0

    Zmiany w regulacjach dotyczących warunków zawiązywania umów o pracę, umów zlecenie i o dzieło będą uwzględniały dużą cześć osób, które w tej chwili świadczą pracę różnego typu, w ogólnej grupie pracowników. Oprócz zatrudnienia rozumianego jako stosunek pracodawca – pracobiorca, dotyczyć będą relacji zleceniodawca – zleceniobiorca oraz zlecający dzieło – wykonujący dzieło.

  • Delegować czy uczestniczyć – jaki styl kierowania najlepiej sprawdzi się w twojej firmie?

    Delegować czy uczestniczyć – jaki styl kierowania najlepiej sprawdzi się w twojej firmie?0

    Niektórzy z nas działają sprawniej, gdy szef szczegółowo określa to, jakie zadania mamy do wykonania i jak należy się z nimi zmierzyć. Inni z kolei wolą, kiedy przełożony przekazuje jedynie ogólne wytyczne czy pomysły…

  • Raport EY: Era freelancera, czyli przyszłość rynku pracy w dobie uberyzacji i ekonomii współdzielenia

    Raport EY: Era freelancera, czyli przyszłość rynku pracy w dobie uberyzacji i ekonomii współdzielenia0

    Według badania EY jeden na dwóch pracodawców zwiększył skalę wykorzystania zewnętrznych profesjo-
    nalistów (freelancerów) w ciągu ostatnich pięciu lat.

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER