Jak się zachować? Co warto zrobić?
Mimo pogłębiającego się deficytu kadrowego i wyzwań demograficznych, polski rynek pracy nadal nie wykorzystuje potencjału zawodowego osób z niepełnosprawnościami (OzN). To grupa posiadająca kwalifikacje i silną motywację, jednak wciąż zbyt często spotykająca się z barierami systemowymi i mentalnymi, które ograniczają ich udział w życiu zawodowym. Problemem bywa także postawa samych kandydatów, którzy często rezygnują z
Czy znajdą coś pod firmową choinką?
Jaką rolę ma HR wobec rozwodu pracownika? Bywa, że kluczową, bo choć rozwód to jedno z najbardziej osobistych doświadczeń, to w praktyce bardzo często „puka” także do drzwi firm – a dokładniej – do przedstawicieli z działu HR. Wówczas stają się oni ważnym ogniwem, które odpowiada za przygotowanie określonych dokumentów – jakich? Najczęściej jest to
Reforma PIP to temat, o którym coraz głośniej mówi się od kilku miesięcy. To zmiana, która od 2026 roku może całkowicie zmienić sposób współpracy firm ze współpracownikami na B2B. To nie jest kolejna medialna burza ani temat, który „może przejść bokiem”. To jeden z kamieni milowych KPO — co oznacza, że zmiana najprawdopodobniej wejdzie w
Pokaż mi, jak traktujesz pracowników handlu i obsługi, a powiem Ci, kim jesteś…
Sztuczna inteligencja, automatyzacja i zielona transformacja zmienią rynek pracy w Polsce do 2030 roku. Sprawdź, jakie kompetencje będą kluczowe.
Polscy pracownicy chcą jeść zdrowo, ale nie mogą. Dlaczego? Dowiedz się więcej.
Kiedy firma rośnie globalnie, to nie sprzedaż czy marketing, lecz sprawny i zgodny z prawem payroll najczęściej przesądza o tym, czy ekspansja zakończy się sukcesem — czy bolesnymi kosztami i ryzykami.
Jak przygotować się na zmiany związane z nowymi uprawieniami PIP?
Czy wolontariat pracowniczy może łączyć pokolenia i przeciwdziałać wykluczeniu? Oczywiście, że tak. Dowiedz się więcej.
Prawdziwa różnorodność zaczyna się od działań, a nie symboli. W świątecznym okresie, gdy marki wyjątkowo chętnie mówią o dobroczynności, powraca temat charity-washingu, greenwashingu i deklaracji bez pokrycia.
Co zrobić, aby pracownicy zatrudnieni w modelu hybrydowym, chętnie korzystali z benefitów?
Uniwersalne benefity pozapłacowe już nie działają. Generacja Z nie chce kolejnego „pakietu pracowniczego”, lecz motywacji dopasowanej do jej potrzeb. A te znacznie różnią się od tego, czego oczekują starsze pokolenia. Benefity są, motywacji brak. Gdzie leży błąd? Mimo rosnących inwestycji w benefity pozapłacowe pracownicy nie czują większego przywiązania do pracodawców – wynika z najnowszej analizy
Jeszcze niedawno wellbeing kojarzył się głównie z benefitami: kartą sportową, owocami w kuchni i warsztatami antystresowymi. Dziś to strategiczny element kultury organizacyjnej i ważny filar employer brandingu. Coraz więcej firm rozumie, że o reputacji marki nie decydują już kampanie rekrutacyjne, ale to, jak pracownicy czują się w pracy – czy mają wsparcie, zaufanie i przestrzeń
Listopad pod względem liczby zachorowań jest trudnym miesiącem. I choć szczyt sezonu infekcyjnego trwa w najlepsze, polscy pracownicy nie kwapią się do brania L4. Dlaczego tak się dzieje i skąd ten paradoks?
Już niedługo zmienią się zasady naliczania stażu pracy – co to oznacza dla specjalistów z obszaru kadr?
Ponad 1mln cudzoziemców pracuje w Polsce, ale migranci 55+ są niewielką grupą osób zatrudnianych w naszym kraju. Dlaczego tak się dzieje?
Niezależnie od wieku wszyscy oczekujemy tego samego od pracodawców, przełożonych czy zespołów. Co więcej, pracownicy z różnych grup wiekowych zgodnie przyznają, że są ważniejsze elementy wpływające na dobrą współpracę niż wiek. Należą do nich: podobne wartości, charakter, większe doświadczenie zawodowe, podobne zainteresowania. Również kluczowe motywacje do pracy osób reprezentujących różne pokolenia są takie same, zaś
Docenianie pracowników staje się jednym z kluczowych wyzwań współczesnych organizacji. Brak uznania wciąż pozostaje jednym z głównych czynników obniżających motywację, sprzyjających wypaleniu zawodowemu i zwiększających rotację. Enpulse i Nais startują z trzecią edycją badania „Czy czujesz się doceniany?”, które ma pokazać, jak wygląda kultura uznania w polskich firmach. Dane z dotychczasowych analiz pokazują, że organizacje