Zgodnie z zasadą Pareto 20 proc. naszych działań przynosi 80 proc. rezultatów. Nie inaczej jest z naszą motywacją oraz motywowaniem innych. Jak znaleźć mityczne 20 proc. odpowiedzialne za entuzjazm pracowników i wydać na to jedynie 20 proc. budżetu?
CZYTAJ WIĘCEJNa globalnym i konkurencyjnym rynku, korporacje potrzebują innowacyjnych rozwiązań, których coraz częściej poszukują na zewnątrz organizacji. Naturalnym kierunkiem jest współpraca ze startupami.
CZYTAJ WIĘCEJW ostatnich latach istotną rolę w zarządzaniu personelem w organizacji pełni coaching kompetencji – czyli doskonalenie wybranych umiejętności potrzebnych na danym stanowisku pracy.
CZYTAJ WIĘCEJTrybunał Konstytucyjny orzekł, że niezgodną z konstytucyjną zasadą równości wobec prawa jest niemożność wytoczenia powództwa przez pracownika tymczasowego przed sądem, w którego okręgu taka praca tymczasowa była, jest lub miała być wykonywana.
CZYTAJ WIĘCEJDlaczego jest ważna? Bo bezpośrednio wpływa na atmosferę i środowisko pracy, bo ma bezpośrednie przełożenie na efektywność czy produktywność pracowników, bo kreuje wizerunek pracodawcy, który może decydować o tym, czy firmy lub ludzie chcą świadczyć pracę lub usługi na rzecz firmy, bo może motywować do osiągania więcej, bo może sprzyjać innowacyjności i zaangażowaniu.
CZYTAJ WIĘCEJDziś kompetencje czy umiejętności zarządcze to zbyt mało, aby być dobrym szefem – do tego
niezbędne są umiejętności miękkie. Instytut Durkalskiego RMP Polska przeprowadził ponadbranżowe
badanie wśród ponad 500 pracowników liniowych, aby dowiedzieć się, które z tych umiejętności
oceniają najwyżej.
Dlaczego pracodawcy decydują się na wprowadzenie takiego narzędzia? Po co tworzy się systemy premiowania?
CZYTAJ WIĘCEJRynek pracownika coraz częściej wymusza na pracodawcach wypracowanie nowych ścieżek pozyskiwania pracowników, co może być początkiem zmian trendów na rynku pracy.
CZYTAJ WIĘCEJRekrutacja to nie tylko wyszukiwanie pracowników do konkretnych posad na tu i teraz. Może to być również zawodowa relacja, która zaprocentuje za jakiś czas. Jednak tylko wtedy, kiedy umiejętnie nią pokierujemy.
CZYTAJ WIĘCEJKlasyczne zespoły robocze charakteryzują się tym, że pracują razem w jednej lokalizacji, co daje oczywiste korzyści komunikacyjne. W przypadku zespołów wirtualnych jego członkowie pracują w różnych miejscach (zespół „rozproszony”) i/lub w różnych godzinach czy strefach czasowych.
CZYTAJ WIĘCEJ