HR NEWS
  • Ujednolicenie umów o pracę ograniczy swobodę działania pracowników

    Ujednolicenie umów o pracę ograniczy swobodę działania pracowników0

    Zmiany w regulacjach dotyczących warunków zawiązywania umów o pracę, umów zlecenie i o dzieło będą uwzględniały dużą cześć osób, które w tej chwili świadczą pracę różnego typu, w ogólnej grupie pracowników.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Jak pracować efektywniej w ciągu 8-godzinnego dnia pracy?

    Jak pracować efektywniej w ciągu 8-godzinnego dnia pracy?0

    „8 godzin pracy, 8 godzin odpoczynku, 8 godzin snu”. Tym hasłem w 1817 roku znany nam obecnie tryb pracy wprowadził Robert Owen. To rozwiązanie tak spodobało się przedsiębiorcom, że stopniowo zaczęli wprowadzać je w swoich zakładach. Od tego czasu większość pracowników codziennie spędza ⅓ swojego dnia w miejscu pracy.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Solopreneur – niezależny specjalista, często z branży IT

    Solopreneur – niezależny specjalista, często z branży IT0

    Przeprowadzone przez Adecco badanie Global Talent Competitivness Index wskazuje, że już 30 proc. pracowników w Europie i USA to wolni strzelcy, bez stałego zatrudnienia.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji

    Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji0

    Przeobrażenia na rynku pracy zmusiły pracodawców do zmiany koncepcji prowadzenia działań HR, zwłaszcza w tych miękkich obszarach. Mniej ważne stają się ściśle wytyczone schematy i z góry określone procesy. Zamiast nich HR coraz częściej sięga po rozwiązanie kojarzone dotychczas przede wszystkim z innowacjami – Design Thinking, który jest narzędziem idealnie odpowiadającym tym potrzebom.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • 4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji

    4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji0

    25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO (GDPR), które dotyczy wszystkich Państw Unii Europejskiej. Wiele przepisów z obecnie funkcjonującej w Polsce ustawy (UoDO) zdezaktualizuje się lub zmieni. Dotychczasowa ustawa miała charakter typu „compliance” czyli jasno określała prawa i obowiązki przetwarzania danych oraz ryzyko jakie ponosi ich procesor i administrator. RODO zmienia ten charakter ustawy na tzw. „risk management” czyli zrzuca odpowiedzialność na administratora za nieodpowiednie zabezpieczanie danych. To duże wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć wszystkie osoby przetwarzające dane w dużych organizacjach. Poniżej przedstawiamy 4 kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę wdrażając RODO w swojej firmie.

    CZYTAJ WIĘCEJ