Aż 65 proc. pracowników podkreśla, że chciałoby częściej otrzymywać feedback od swoich przełożonych – podaje portal Feedback Academy.
W ostatnich czasie obserwujemy koleją falę wysypu osób zajmujących się storytellingiem. Z jednej strony oferowane są usługi kreowania historii na potrzeby marketingu czy employer brandingu
Organizacje prowadzące działalność w Polsce coraz częściej zmagają się z trudnościami w pozyskiwaniu odpowiednich pracowników, co w dużej mierze wynika z rekordowo niskiego poziomu bezrobocia.
Jakie jest największe wyzwanie zawodowe specjalistów ds. kadr i płac? Rekrutacja odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Tego zdania jest połowa osób biorących udział w badaniu Sage w Polsce oraz 88 proc. ankietowanych w USA i Wielkiej Brytanii. Zadanie to jest o tyle trudniejsze, że młode pokolenie pracowników staje się coraz bardziej wymagające.
Chcąc zatrudnić obcokrajowców z UE, warto wiedzieć, że Polska jest dla nich atrakcyjnym zawodowo krajem. Istnienie „lepszego Zachodu” to mit – wynika z raportu Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe”. Oto, co jeszcze należy wiedzieć o cudzoziemcach, aby ich skutecznie rekrutować.
Kiedy najlepiej rozglądać się za pracą? Na co warto zwrócić uwagę pisząc CV? Jakie cechy powinien mieć dobry kandydat? Te i inne pytania zadaliśmy Mateuszowi Kocurowi – Dyrektorowi Działu HR firmy Crowe Horwath, ósmej największej firmy doradczej na ś
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego jak drastyczne w skutkach może być złe zarządzanie nieobecnościami pracowników. Dotkliwie przekonały się o tym tanie linie lotnicze Ryanair.
Firmy odchodzą od rocznych, półrocznych czy kwartalnych ocen okresowych na rzecz bieżącego feedbacku. Ma to związek z tym, że coraz ważniejszą rolę w przedsiębiorstwach odgrywają millenialsi. Oni oczekują szybkich wyników, zupełnie jak komentarzy na portalach społecznościowych.
Badania pokazują, że przyzwyczajenia można zmieniać nie za pomocą nagród pieniężnych, ale poprzez wpływ współpracowników. W wielu wypadkach po zakończeniu programu premiowania, pracownicy wracają do wcześniejszych przyzwyczajeń i znów osiągają gorsze wyniki, więc nie przynoszą one trwałych zmian.
25 maja 2018 r. w życie wchodzą przepisy ogólnego rozporządzenia 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).
W Polsce z Internetu aktywnie korzysta już 25,71 mln osób. W sieci spędzamy codziennie średnio 4,4 godziny. Kolejne 1,3 godziny – poświęcamy na przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych . Digital zdominował wiele obszarów naszego życia – także proces rekrutacji, który w dużej mierze przeniósł się do wirtualnego świata.
Blisko połowa czasu pracy na świecie, w tym 49% w Polsce, może być zautomatyzowana przy użyciu technologii – grzmiał na początku 2017 roku McKinsey Global. Skala znaczenia automatyzacji jest przeszacowana – stwierdza z kolei najnowszy raport ONZ.
Wiele firm traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu.
Zwiększenie zaangażowania pracowników może przynieść znaczne korzyści dla Twojej organizacji. Główną zaletą zmotywowanego zespołu jest gotowość do osiągania stawianych przed nim celów.
Roboty na rynku pracy najczęściej kojarzone są z wyrafinowanymi automatami przemysłowymi, które spawają, lutują lub skręcają produkty.
Międzynarodowa organizacja doradztwa biznesowego Turnaround Management Association w jednej ze swoich publikacji (Management Body of Knowledge) zbadała jakie są najczęstsze przyczyny upadku przedsiębiorstw.
Młodzi ludzie, którzy dopiero zakończyli edukację, zazwyczaj bardzo sumiennie podchodzą do poszukiwania pierwszej poważnej pracy – korzystają z profesjonalnych porad i stosują się do wskazówek ekspertów.
Millenialsi, pokolenie Y lub po prostu osoby urodzone w latach 1983 – 2000 już za niespełna 10 lat będą stanowili ponad 75% pracowników na świecie. Mówi się, że są niecierpliwi, uzależnieni od internetu, leniwi i nieco egoistyczni.
Pracodawca, który chce pozyskać i zatrzymać pracownika, musi w odpowiedni sposób wprowadzić go do organizacji. Jest kilka istotnych płaszczyzn, o których warto pamiętać.
Finansowanie edukacji pracownika, związanej z jego pracą i profilem działalności firmy, to dla przedsiębiorcy opłacalna inwestycja. W określonych przypadkach odliczy ją od podatku.