PUBLIKACJE AUTORA
  • UPRAWNIENIA PRACODAWCY W RAZIE NIEUZASADNIONEGO ROZWIĄZANIA PRZEZ PRACOWNIKA UMOWY O PRACĘ BEZ WYPOWIEDZENIA0

    Przepisy prawa pracy są powszechnie postrzegane jako korzystniejsze dla pracownika niż dla pracodawcy. Wynika to choćby z faktu, iż postanowienia umów o pracę i innych źródeł stosunku pracy, nie mogą być dla pracownika mniej korzystne, niż odpowiednie regulacje ustawowe.

  • Najlepszą reklamą firmy jest zadowolony pracownik0

    Pracodawcy, którzy mają problemy z pozyskiwaniem kandydatów do pracy, coraz częściej decydują się na programy poleceń pracowniczych. Ale czy wszyscy zatrudnieni są skłonni zareklamować znajomym firmę, w której pracują? Co może ich do tego zachęcić? Rekomendacje czy programy poleceń z powodzeniem wykorzystują już firmy z branż, które od lat zmagają się z niedoborem talentów, czyli

  • Rekrutacja liderów. Jak wyłowić z rynku przyszłych menedżerów?0

    W czasach, gdy brakuje liderów, trzeba ich sobie wychować. Jak dostrzec w kandydacie potencjał menedżerski? Oto sześć podpowiedzi serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl, które sprawią, że rekrutacja przebiegnie sprawniej.

  • Wywiad z Adamem Muszakiem z BERNDSON0

    „Trener to dzisiaj bardziej moderator, partner, a nie przewodnik stada. Trzeba umieć się przyznać czasami przed uczestnikami, że ich perspektywa jest lepsza…”

  • Kandydaci do pracy czują się ignorowani0

    Aż 8 na 10 ubiegających się o pracę ma wrażenie, że nikt nie przejrzał wysłanej przez nich aplikacji, a tylko co piąty otrzymał informację o przyczynach niezatrudnienia.

  • Ustawa obniżająca wiek emerytalny negatywnie wpłynie na firmy0

    Obniżenie wieku emerytalnego w październiku 2017 r. będzie miało dwie ważne konsekwencje dla pracodawców.

  • Nowy wykaz prac szkodliwych dla kobiet w ciąży i karmiących0

    Od maja weszło w życie Rozporządzenie w sprawie wykazu prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w ciąży i kobiet karmiących dziecko piersią. Sprawdź, co się zmieniło! Do tej pory wykaz prac, których nie mogą wykonywać kobiety w ciąży oraz karmiące piersią, był określony w Rozporządzeniu w sprawie wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia

  • Dlaczego kandydaci do pracy nie mówią prawdy?0

    Kłamstwo jest powszechnie stosowane. Występuje ono w różnych sytuacjach w naszym codziennym życiu, także w pracy i podczas rozmów rekrutacyjnych. Dziedzina zajmująca się psychologicznymi przesłankami mówiącymi o nieszczerych zachowaniach to Psychologia kłamstwa.

  • Trzy cele zespołu ds. Problem Solving0

    Firmy powołują interdyscyplinarne zespoły ds. Problem Solving, czyli rozwiązywania problemów aby rozwiązywać bieżące problemy; zapobiegać potencjalnym problemom i podejmować nowe wyzwania. Przyjrzyjmy się bliżej tym zadaniom.

  • Rynek pracy nie przetrwa bez millenialsów. Za 10 lat to oni będą głównym motorem napędowym gospodarki0

    Jak twierdzi A. Carvelli, młodzi Polacy mogą bez obaw szukać dobrej posady dotąd, aż ją znajdą. Najpóźniej po pół roku pracy w danej firmie powinni wiedzieć, jakie mają szanse na awans, by zdecydować, czy chcą w niej zostać.

  • Ambicje i nierówne szanse – trudne połączenie pracy z obowiązkami rodzicielskimi0

    Z najnowszego badania Hays Poland wynika, że najwyższe stanowiska są częściej obejmowane przez mężczyzn. Tylko nielicznym kobietom udaje się wejść do zarządów. Aż 85% respondentów wskazało, że osobą zarządzającą w ich firmie zajmuje mężczyzna

  • AC/DC – niech w firmie rozbrzmi talent0

    W potocznym rozumieniu słowo „talent” kojarzy się z umiejętnościami, które można zaprezentować w rozrywkowych programach – na myśl przychodzą śpiew, taniec, magiczne sztuczki… Hasło to można jednak postrzegać także w wymiarze biznesowym – pracodawcy spotykają się z osobami szczególnie uzdolnionymi każdego dnia. Wyzwaniem dla menedżerów jest ich dostrzeżenie i wspieranie.

  • Nowelizacja przepisów dotyczących zatrudniania pracowników tymczasowych

    Nowelizacja przepisów dotyczących zatrudniania pracowników tymczasowych0

    Nowe ograniczenia w istotny sposób rzutują na organizację pracy z wykorzystaniem pracowników tymczasowych.

  • Umowa o pracę lepsza niż zlecenie?

    Umowa o pracę lepsza niż zlecenie?0

    Przez wiele lat, gdy w Polsce z powodu sytuacji gospodarczej wiele osób borykało się z problemem bezrobocia, forma zatrudnienia była narzucana przez podmioty zatrudniające.

  • Rola benchmarkingu w zarządzaniu personelem

    Rola benchmarkingu w zarządzaniu personelem0

    Czy można przeprowadzić badanie opinii pracowników samodzielnie? Można. Czy efektywność personalną firmy można ocenić spoglądając jedynie do wnętrza organizacji? Można. Czy uzyskane w ten sposób wyniki dadzą nam pełny i rzetelny obraz firmy? Niestety

  • Historia HR w Polsce, czyli coś czego HR manager nie powinien przegapić0

    HR to jedna z dziedzin biznesu, która w ostatnich 30. latach podlegała największym zmianom – od ograniczania obsługi kadrowo-administracyjnej pracowników, aż do gruntownej zmiany kultury organizacyjnej w firmach.

  • #TrendyHR_2017 – najnowszy raport dla HR i o HR0

    Studio Wiedzy ma przyjemność zaprosić do lektury raportu #TrendyHR_2017, który stanowi swego rodzaju kompendium wiedzy na temat najważniejszych i najgorętszych zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

  • Chatowanie z prezesem? Czemu nie

    Chatowanie z prezesem? Czemu nie0

    Komunikacja korporacyjna nie musi być nudna. Firmy idą z duchem czasu i zapewniają nowoczesne narzędzia pracy oraz formy komunikowania się. Długie, nudne maile zastępują chaty i emotikony, a korytarzowe pogawędki – aktywne grupy na firmowych portalac

  • Wirtualny zespół ekspertów

    Wirtualny zespół ekspertów0

    Członkowie zarządów, którzy dbają o ciągły rozwój organizacji, cenią sobie opinie specjalistów z niższych szczebli organizacji uważając, że mają oni możliwość bezpośredniej obserwacji problemów oraz praktyczne podejście do ich rozwiązania. Aby z ich wiedzy i doświadczeń skorzystać, powołuje się zespoły eksperckie.

  • Voice of the Employee, czyli jak lepiej zrozumieć potrzeby swoich pracowników

    Voice of the Employee, czyli jak lepiej zrozumieć potrzeby swoich pracowników0

    W obecnych czasach każdy nowoczesny pracodawca już wie, że o przewadze konkurencyjnej i rentowności firmy decydują tak naprawdę pracownicy – ich wiedza, doświadczenie, motywacja…

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER