W ciągu zaledwie 3 lat liczba użytkowników Messengera wzrosła z 200 tys. do 1,2 mld. W Polsce jest on popularniejszy nawet od aplikacji natywnej Facebooka, co dobitnie pokazuje jak zmieniają się kanały komunikacji i z jakich narzędzi dzisiaj korzystamy najczęściej. To ważna wskazówka dla firm a działów HR w szczególności.
CZYTAJ WIĘCEJSpór w pracy można uciąć jednym zdaniem. Ważne, aby wypowiedzieć je z pewnością, z jednej strony – pokazując niezadowolenie z zachowania współpracownika, z drugiej – dając mu szansę na zmianę sposobu komunikacji.
CZYTAJ WIĘCEJAż 65 proc. pracowników podkreśla, że chciałoby częściej otrzymywać feedback od swoich przełożonych – podaje portal Feedback Academy.
CZYTAJ WIĘCEJChcąc zatrudnić obcokrajowców z UE, warto wiedzieć, że Polska jest dla nich atrakcyjnym zawodowo krajem. Istnienie „lepszego Zachodu” to mit – wynika z raportu Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe”. Oto, co jeszcze należy wiedzieć o cudzoziemcach, aby ich skutecznie rekrutować.
CZYTAJ WIĘCEJFirmy odchodzą od rocznych, półrocznych czy kwartalnych ocen okresowych na rzecz bieżącego feedbacku. Ma to związek z tym, że coraz ważniejszą rolę w przedsiębiorstwach odgrywają millenialsi. Oni oczekują szybkich wyników, zupełnie jak komentarzy na portalach społecznościowych.
CZYTAJ WIĘCEJBadania pokazują, że przyzwyczajenia można zmieniać nie za pomocą nagród pieniężnych, ale poprzez wpływ współpracowników. W wielu wypadkach po zakończeniu programu premiowania, pracownicy wracają do wcześniejszych przyzwyczajeń i znów osiągają gorsze wyniki, więc nie przynoszą one trwałych zmian.
CZYTAJ WIĘCEJWiele firm traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu.
CZYTAJ WIĘCEJZwiększenie zaangażowania pracowników może przynieść znaczne korzyści dla Twojej organizacji. Główną zaletą zmotywowanego zespołu jest gotowość do osiągania stawianych przed nim celów.
CZYTAJ WIĘCEJMillenialsi, pokolenie Y lub po prostu osoby urodzone w latach 1983 – 2000 już za niespełna 10 lat będą stanowili ponad 75% pracowników na świecie. Mówi się, że są niecierpliwi, uzależnieni od internetu, leniwi i nieco egoistyczni.
CZYTAJ WIĘCEJPracodawca, który chce pozyskać i zatrzymać pracownika, musi w odpowiedni sposób wprowadzić go do organizacji. Jest kilka istotnych płaszczyzn, o których warto pamiętać.
CZYTAJ WIĘCEJ