Już jest – szósta edycja raportu #TrendyHR – https://hrnews.pl/TrendyHR2021/
Każdego roku punktem wyjścia naszej publikacji jest badanie, w którym przedstawiciele polskiego świata HR odpowiadają na pytania dotyczące potrzeb oraz wyzwań, z jakimi mierzą się w swojej codziennej pracy. W tym roku w badaniu wzięło udział 610 respondentów.
Raport #TrendyHR_2021/22 podzieliliśmy na pięć obszarów tematycznych:
- employer branding,
- rekrutacja,
- technologie & narzędzia HR,
- motywacja & benefity,
- wiedza & rozwój.
Kluczowe obszary z perspektywy HR
Jakie obszary będą najważniejsze dla HR-owców w najbliższym czasie? Na jakich działaniach będą się skupiać?
„Szczegółowa analiza odpowiedzi respondentów pod kątem kluczowych tematów dla organizacji zdecydowanie i wyraźnie koncentruje się na obszarze pracownika i czynniku ludzkim. Dla prawie połowy naszych ankietowanych budowanie zaangażowania jest jednym z najważniejszych priorytetów na najbliższy rok (44% wskazań). Obszar przywództwa wskazało niewiele mniej, bo aż 35% respondentów. Najciekawszą jednak zmianą, którą zaobserwowaliśmy, konfrontując wyniki obecnej edycji badania z ubiegłorocznymi, jest fakt, że pozyskiwanie najlepszych pracowników należy nie tylko do głównych priorytetów i strategicznych działań dla organizacji, ale jego znaczenie zwiększyło się o niemal 20 punktów procentowych (do 60%) w porównaniu do minionego roku” – zauważa Łukasz Jarota, nasz Dyrektor Zarządzający.
Respondenci odpowiedzieli także na szereg pytań dotyczących wszystkich pięciu obszarów tematycznych uwzględnionych w badaniu i raporcie. Wśród nich były m.in. te o sposoby pozyskiwania wiedzy, wykorzystywane w codziennej pracy narzędzia czy planowane budżety.
Praktycy dla praktyków
Raport #TrendyHR_2021/22 to nie tylko wyniki badania i ich omówienie, ale także ponad 30 tekstów przygotowanych przez branżowych ekspertów-praktyków. Wśród opublikowanych materiałów znajdują się m.in. artykuły na temat tworzenia strategii EB, komunikacji w mediach społecznościowych, skutecznej rekrutacji, narzędzi i technologii wspierających HR, odcieni motywacji i benefitów, a także nowego oblicza rozwoju. Ponadto czytelnicy raportu znajdą w nim materiały typu case study, w których autorzy opisują sprawdzone rozwiązania z obszarów HR, które wdrożyli w swoich organizacjach.
„Wszystko to, co potrzebne do nowego, HR-owego otwarcia znajdziecie tu – w raporcie #TrendyHR_2021/22 – swoistym przewodniku i katalogu najlepszych praktyk. Powstał on dzięki wspaniałym autorom, którzy zdecydowali się podzielić swoją wiedzą i przemyśleniami. Dziękujemy także Partnerom zarówno badania, jak i raportu, którzy wsparli nas doradczo, ekspercko i wizerunkowo” – podsumowuje Joanna Pietrzak, nasza Dyrektor ds. Komunikacji.
Grow jest wydawcą i organizatorem raportu. W tym roku współorganizatorem została firma HRtec. Partnerami naszego raportu są natomiast softgarden, eTutor, Unit4 Polska oraz Sodexo.
Pełną wersję raportu możecie bezpłatnie pobrać na stronie: https://hrnews.pl/TrendyHR2021/