Wbijajcie do Lidla! Ruszył największy program stażowy „The Lidl Way to Career”

Wbijajcie do Lidla! Ruszył największy program stażowy „The Lidl Way to Career”

Wystartował największy program stażowy w Lidl Polska. W kolejnej, 12 już edycji „The Lidl Way to Career”, na osoby studiujące na wyższych uczelniach czeka unikalna dawka wiedzy połączonej z praktyką oraz atrakcyjne wynagrodzenie – 4150 zł brutto miesięcznie. Firma oferuje cały pakiet działań skierowanych do tej grupy potencjalnych pracowniczek i pracowników. Lidl od lat prowadzi także warsztaty na uczelniach wyższych oraz jest obecny na targach pracy.

„The Lidl Way to Career” to program stażowy, który od lat cieszy się dużym zainteresowaniem studentów i absolwentów. – To ogromne przedsięwzięcie, do którego zawsze przygotowujemy się przez kilka miesięcy, stanowi rodzaj benchmarku dla całej aktywności naszej organizacji na polu rekrutacji. Na bardzo wymagającym rynku retail angażujemy do tego wyzwania profesjonalny, wyjątkowy zespół stanowiący połączenie teorii i praktyki, składający się także po części z byłych stażystów i stażystek, którzy podjęli pracę w różnych działach Lidla. Nasz program stanowi doskonałą ilustrację łacińskiej maksymy: verba docent, exempla trahunt – słowa uczą, przykłady kształcą – mówi Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych Lidl Polska.

Praktyka w wielu działach firmy w centrali i w kraju

Staż trwa trzy miesiące, od początku lipca do końca września. Lidl planuje zatrudnić około 80 stażystów, spośród których blisko 50 osób będzie uczyć się i pracować w centrali w Jankowicach k. Poznania, a niemal 30 – w biurach sprzedaży Lidla w całej Polsce. Sieć szuka chętnych osób do podejmowania wyzwań i zdobywania nowych umiejętności niemalże we wszystkich działach firmy: od IT, logistyki, administracji, HR, finansów i sprzedaży po dział zakupów oraz zapewnienia jakości. Firma gwarantuje wakacje pełne wyzwań, interesujące case studies i rozwój w jednym z wielu obszarów takich jak m.in. marketing, IT, sprzedaż, HR. Każdy stażysta i stażystka ma możliwość realizacji samodzielnego projektu, który przygotuje przy wsparciu opiekuna merytorycznego. Wielu z byłych stażystów i stażystek dziś pracuje i rozwija się w Lidlu, także w zespołach, które dbają o proces rekrutacji i największy program stażowy w organizacji. Wśród nich jest m.in. Dorota Ignaczak, koordynatorka programu „The Lidl Way to Career 2023” oraz Przemysław Mendyka, st. specjalista ds. rekrutacji w Lidl Polska.

Wielomiesięczny, międzydziałowy projekt

Tuż po starcie kampanii „The Lidl Way to Career 2023” zaczęły spływać pierwsze aplikacje, a rekruterki i rekruterzy odbyli już pierwsze wywiady telefoniczne z osobami aplikującymi na staż. – „The Lidl Way to Career” jest ogromnym wyzwaniem logistycznym. Przy rekrutacji kilkudziesięciu osób spływają do nas tysiące CV. Uważnie je przeglądamy, przeprowadzamy wywiady  telefoniczne, które pozwalają nam lepiej się poznać i docelowo przedstawić managerom najbardziej dopasowanych kandydatów na staże w ich działach – mówi Dorota Ignaczak. – To duży, międzydziałowy projekt. Staż trwa trzy miesiące, jednak prace zaczynamy kilka miesięcy wcześniej. Zaangażowani w projekt są managerowie działów, którzy chcą pozyskać do pracy osoby na staż. Projekt absorbuje przede wszystkim pracę działu rekrutacji i marki pracodawcy, który przygotowuje m.in. key visual i kampanię informacyjną, ale „The Lidl Way to Career” to także współpraca z ekspertami działów IT i kadr, a także specjalistów i specjalistek z prawa pracy. W każdym z zaangażowanych biur sprzedaży jest też osoba na stanowisku eksperta ds. rekrutacji, taki koordynator programu w regionie, który współpracuje z koordynatorem ogólnopolskim – wyjaśnia Dorota. Numer telefonu do niej ma każdy, kto rozpoczyna staż w Lidlu. Dorota pomaga w wielu  sprawach organizacyjnych. O wszystkich najważniejszych kwestiach odbywający staż są na bieżąco informowani w utworzonej grupie na Teamsach. – Wspieramy młode osoby na każdym etapie, od pierwszego dnia w Lidlu, przez cały okres stażu. Każdy stażystka i stażysta ma do dyspozycji nas, ale też opiekuna z działu merytorycznego, który pomaga odnaleźć się w dziale, organizacji oraz posłuży radą w kontekście projektu stażowego. Całość naszej pracy wpływa na realny rozwój stażystów i ich dobre samopoczucie. I to daje efekty. Po każdej edycji programu stażyści mówią o tym, że czuli się ważni oraz zaopiekowani i dziękują za zaangażowanie osób z Lidla. To ważne, bo często to ich pierwsze doświadczenie z pracodawcą – zwraca uwagę Dorota.

Kogo szuka największa sieć handlowa?

W Lidlu praca czeka na humanistów, studentki i studentów zarządzania, matematyki, IT czy budownictwa, słowem: studentów wszystkich specjalizacji. Do rekrutacji w programie „The Lidl Way to Career” firma zaprasza osoby studiujące i wszystkich tych, którzy ukończyli studia, a nie mają więcej niż 30 lat. Sieć szuka młodych osób, które chcą się rozwijać, poznawać nowych ludzi, zyskać wartościowe doświadczenia zawodowe w znanej na całym świecie marce. Jakie umiejętności są dla Lidla ważne? Samodzielność, zaangażowanie i motywacja do pracy. – Ważne są przede wszystkim kompetencje zgodne z wykształceniem i chęć do rozwoju i zaangażowanie, a reszty nauczymy my 😊 – wyjaśnia Przemysław. – Lidl jest międzynarodową firmą, więc w pracy jest możliwość posługiwania się językiem niemieckim lub angielskim i dlatego na co dzień ważna jest znajomość jednego z tych języków – dodaje.

U nas stażysta kawy nie parzy

 – Program daje realną pomoc studentkom i studentom na rynku pracy, bo Lidl jest dużą międzynarodową firmą, która doskonale pozwala rozwinąć kompetencje nabyte podczas studiów. Co roku dajemy możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego, znajomości lub, co jest chyba najtrudniejsze z perspektywy studenta, możliwość wejścia na rynek pracy. Przed osobami na stażu otwierają się nowe perspektywy, ale przede wszystkim czekają realne wyzwania. Na stażu można przekonać się, czy studia nie rozmijają się z oczekiwaniami i rzeczywistością, czy może lepiej spróbować odnaleźć się w innym obszarze – wylicza Przemysław. I dodaje, że w Lidlu osoby na stażu nie zajmują się parzeniem kawy. – Jeden z naszych stażystów miał co prawda „kawowy epizod” podczas programu stażowego, ale dotyczył on wprowadzenia promocji na kawę w aplikacji Lidl Plus. Oznacza to, że jego zadaniem było zaplanowanie promocji na jedną z naszych kaw w aplikacji Lidl Plus. Musiał wyliczyć ilości, atrakcyjną dla klienta cenę, jak i zadbać o to, żeby promocyjny kupon zadziałał w aplikacji. I to zrobił. Kontaktował się z poszczególnymi działami i w praktyce poznał pracę firmy. U nas liczy się realne działanie, z korzyścią dla naszych klientów i Lidla – dodaje Przemysław. Dla niektórych to tylko trzy miesiące, ale dla wielu to praca w Lidlu przez kolejne lata.

Od lat program „The Lidl Way to Career” cieszy się powodzeniem, jest rozpoznawalny przez młode osoby, ale co roku zespół Lidla wprowadza nowości. W tym roku jest więcej ofert w regionalnych biurach sprzedaży w całym kraju. Przygotowano też nowy key visual, w który Lidl trochę z przymrużeniem oka, pyta kandydatów „Czy szukają wiatru co uskrzydla? I zaprasza: „Wbijcie do Lidla”. Twarzami kampanii jest Ania – dziś specjalistka ds. rekrutacji oraz Marcin – specjalista ds. dyspozycji towaru, którzy jako  stażyści brali udział w poprzednich edycjach programu.

Rekrutacja w kinie? Tylko z Lidlem!

Sieć właśnie zorganizowała zupełnie nowe wydarzenie wizerunkowo-rekrutacyjne „Nice To Lidl You”. Kandydatów do pracy zaprosiła do…  jednego z najstarszych kin w Europie – kultowego Kina Muza w Poznaniu. Stacjonarnie, a także online, można było skorzystać z branżowych inspiracji, prelekcji ekspertów oraz rozmów z rekruterami w formule 1:1. To doskonała okazja do spojrzenia na pracę w Lidl Polska od kuchni. Eksperci Lidl Polska opowiadali m.in. na czym polega praca w centrali jednej z największych sieci handlowych w Polsce oraz odkrywali branżowe sekrety i omawiali najlepsze praktyki z obszarów: ekologistyki, wellbeingu, technik negocjacyjnych, projektów IT czy online marketingu w jednej z największych sieci handlowych w Polsce.

–  To niezwykle ważne, żeby młodzi ludzie dowiedzieli się jak działa Lidl. Ja dopiero po rozpoczęciu stażu przekonałem się jak wielką firmą jest Lidl. Jak wiele działów współdziała ze sobą, żeby artykuły spożywcze dotarły na czas do sklepu. I to na dokładnie określone miejsce, za co też odpowiada konkretny dział. W Lidlu robimy niesamowite rzeczy, a niektóre z polskich projektów są wdrażane w skali międzynarodowej – opowiada Przemysław, który był także jednym z prelegentów „Nice to Lidl You”.

Wydarzenie było również szansą na krótką rozmowę z doświadczonymi rekruterkami i rekruterami Lidl Polska, którzy na podstawie CV udzielali chętnym praktycznych porad dotyczących rynku pracy i obecnie prowadzonych rekrutacji. Celem „Nice To Lidl You” jest wzmacnianie marki pracodawcy, poszerzanie świadomości wśród poszukujących zatrudnienia studentów oraz absolwentów wkraczających na rynek pracy.

Warsztaty i spotkania na uczelni i festiwalach

„The Lidl Way to Career” to już stały punkt na mapie prowadzonych rekrutacji. Lidl od lat udowadnia, że wie jak wspierać młodych ludzi wkraczających na rynek pracy organizując cały pakiet działań rekrutacyjnych. Wśród nich jest m.in. Lidl Management Academy. We współpracy z uczelniami, sieć organizuje spotkania dla studentów i studentek rozpoczynających swoją karierę. Lidl Polska bierze także udział w targach pracy, podczas których pracownicy spółki dzielą się wiedzą z osobami, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o Lidlu jako pracodawcy.

Aplikacje na staż do Lidl Polska można składać online przez stronę internetową https://kariera.lidl.pl/dla-studentow

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER