Nie możesz wyobrazić sobie dnia pracy bez spotkań, przede wszystkim tych online? Bez nich zarówno komunikacja wewnętrzna, jak i prowadzenie procesów rekrutacyjnych byłyby zdecydowanie bardziej skomplikowane.
Jeśli czujesz, że organizowane przez Ciebie spotkania mogłyby być lepsze i pomagać Ci w tworzeniu eksperckiego wizerunku, zajrzyj do poradników, które przygotował ClickMeeting. To zestaw sprawdzonych rad, dzięki którym stworzysz przyjazne środowisko dla siebie i uczestników Twoich wydarzeń, a przy okazji zadbasz o świadomość swojej marki.
Pobierz poradniki ClickMeeting
Jakich spotkań potrzebujesz?
Wszyscy zdążyliśmy już przywyknąć do spotkań online. Doceniamy to, jak bardzo usprawniają naszą pracę i pozwalają łączyć się osobom niezależnie od ich lokalizacji. Z drugiej strony nie da się ukryć, rosną również oczekiwania wobec platform i organizacji wydarzenia. Kolejne wpadające do skrzynki zaproszenie na jedno z popularnych, darmowych narzędzi nie robi na nikim wrażenia. Zwłaszcza jeżeli w przeszłości limit czasu przerwał spotkanie w najmniej odpowiednim momencie albo konieczne jest ściąganie na dysk komputera dodatkowej aplikacji.
Jakich spotkań wobec tego potrzebujesz? Powinny przede wszystkim gwarantować intuicyjność. Zwłaszcza jeżeli często spotykasz się z różnymi osobami, na przykład kandydatami biorącymi udział w procesie rekrutacyjnym. Od żadnego z nich nie można oczekiwać czasochłonnego zapoznawania się z interfejsem narzędzia. A niekiedy okazuje się, że brak znajomości zawiłości platformy sprawia, że zamiast skupienia na kwestiach merytorycznych trzeba rozwiązywać problemy techniczne.
Liczy się również możliwość personalizacji. Dobre narzędzie pozwoli Ci w prosty sposób dostosować wygląd do swojej marki. To prosty zabieg, dzięki któremu zrobisz dobre wrażenie na odbiorcach. Po prostu: wyróżnisz się na tle innych osób, które korzystają z popularnych, ale rozczarowujących narzędzi.
Poniżej znajdziesz trzy scenariusze, które pewnie doskonale znasz, i trzy rady pozwalające na tworzenie lepszych spotkań. Po więcej zerknij do poradnika ClickMeeting. A jeśli chcesz przetestować je w praktyce, a nie masz jeszcze konta, przetestuj ClickMeeting za darmo. Masz 30 dni na testy bez konieczności podawania danych swojej karty płatniczej!
Spotkanie z kandydatem w zabezpieczonym pokoju
Rozmowy rekrutacyjne to podstawowy element pracy każdego rekrutera. Nie należy jednak zapominać o tym, że w ich trakcie często padają informacje poufne oraz dane osobowe. W każdym przypadku powinny być wobec tego właściwie zabezpieczone. Odpowiednia oprawa spotkania może być ważna z perspektywy działań employer brandingowych. To dobry sposób na przekonanie kandydata, że ma do czynienia z profesjonalistami i marką godną zaufania.
Oczywiście istnieje kilka sposobów organizacji takiego wydarzenia. Dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie jednorazowego pokoju w ClickMeeting i dodatkowe zabezpieczenie go hasłem. Dzięki temu zyskasz pewność, że niepowołane osoby nie uzyskają dostępu do pokoju wydarzenia, nie zakłócą go i nie wejdą w posiadanie chronionych informacji. Poza tym: bez wątpienia zrobisz pozytywne wrażenie na kandydacie.
Aby utworzyć jednorazowe spotkanie, wybierz opcję „Planowane spotkanie”.
W następnym kroku wprowadź nazwę spotkania. Możesz również ustalić unikalny adres URL, który będzie do niego prowadzić. Następnie wybierz „Określony czasowo” i wskaż datę oraz godzinę wydarzenia.
W ostatniej sekcji masz możliwość wskazania rodzaju dostępu do pokoju. Może być dostępny dla wszystkich (a więc wszystkich osób, które będą posiadać link do pokoju). Nie rekomendujemy jednak takiego rozwiązania: aby odpowiednio zabezpieczyć dane, ustaw jednorazowe hasło.
Gotowe! Teraz wystarczy kliknąć „Utwórz i zaproś”, aby rozpocząć wydarzenie lub zaprosić uczestników (możesz to również zrobić bezpośrednio z poziomu pokoju wydarzenia).
Załóżmy jednak, że chcesz z pewnym wyprzedzeniem zaprosić kandydata, przesyłając mu wszystkie dane niezbędne do wzięcia udziału w spotkaniu na adres e-mail.
W tym celu wybierz „Wyślij zaproszenia”, a w następnym oknie określ, że chcesz zaprosić uczestnika. Jak widzisz, możesz w tym miejscu zaprosić także prezenterów, na przykład współpracowników, którzy będą wspólnie z Tobą prowadzić spotkanie rekrutacyjne.
Następnie wybierz opcję „kopiuj-wklej” i po prostu wprowadź adres e-mail kandydata. Jeżeli wcześniej brał udział w organizowanym przez Ciebie spotkaniu na ClickMeeting (na przykład wstępnym screeningu), jego dane znajdziesz w zakładce „Poprzednie sesje”.
Gotowe! Kandydat otrzyma maila ze szczegółami spotkania i linkiem prowadzącym do pokoju.
Zawsze otwarty pokój dla Twojego zespołu i nie tylko
Oczywiście spora część spotkań, w jakich bierzemy udział, ma charakter regularny. Zaliczymy do nich na przykład daily czy weekly. Poza tym stosunkowo często bierzemy udział w mniej lub bardziej spontanicznych wydarzeniach, bez których trudno wyobrazić sobie współpracę w firmie.
W jaki sposób możesz je zorganizować? Dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie zawsze dostępnego pokoju. Może być poświęcony jednemu typowi stałego wydarzenia albo po prostu przypisany do konkretnego organizatora.
Aby go utworzyć, w oknie tworzenia planowanego wydarzenia wybierz rodzaj pokoju „Permanentny”.
Do pokoju będzie prowadzić łatwy do zapamiętania link. Wystarczy przesłać go wraz z hasłem (jeżeli się na nie zdecydujesz) osobom, które chcesz zaprosić na spotkanie. Pokój będzie zawsze do Twojej dyspozycji. Oczywiście możesz również wysłać zaproszenia mailem, korzystając z ClickMeeting.
Spotkanie w mniej niż 4 sekundy
Czasami liczy się czas. Jeżeli np. nie dysponujesz własnym permanentnym pokojem albo z jakiegoś powodu nie chcesz z niego korzystać w konkretnej sytuacji, a potrzebujesz bardzo szybko utworzyć spotkanie i np. zastąpić czat na komunikatorze tekstowym wideorozmową, skorzystaj z opcji Meet now.
Wystarczą dosłownie dwa kliknięcia (i mniej niż 4 sekundy), aby utworzyć i uruchomić pokój wydarzenia.
Po drodze możesz jeszcze zaprosić na spotkanie osoby, które znajdują się w Twojej książce adresowej, ale nie musisz tego robić. Link prowadzący do pokoju znajdziesz w środku. Możesz również przesłać zaproszenia na adres e-mail lub smsem.
Znajdź więcej praktycznych rad w poradniku!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się między innymi, jak:
- dostosować wygląd wydarzeń do Twojej marki,
- skonfigurować poczekalnię i stronę rejestracji,
- zamienić stronę profilową w centrum wydarzeń,
- pozyskiwać leady dzięki spotkaniom,
- tworzyć i dołączać do spotkań na urządzeniach mobilnych,
Pobierz najnowsze poradniki ClickMeeting. Znajdziesz w nich wszystko, czego potrzebujesz, aby tworzyć profesjonalne wydarzenia. Pamiętaj także o bezpłatnym okresie próbnym ClickMeeting!