Profesjonalne spotkania online na wyciągniecie ręki. Pobierz poradniki ClickMeeting

Profesjonalne spotkania online na wyciągniecie ręki. Pobierz poradniki ClickMeeting

Nie możesz wyobrazić sobie dnia pracy bez spotkań, przede wszystkim tych online? Bez nich zarówno komunikacja wewnętrzna, jak i prowadzenie procesów rekrutacyjnych byłyby zdecydowanie bardziej skomplikowane.

Jeśli czujesz, że organizowane przez Ciebie spotkania mogłyby być lepsze i pomagać Ci w tworzeniu eksperckiego wizerunku, zajrzyj do poradników, które przygotował ClickMeeting. To zestaw sprawdzonych rad, dzięki którym stworzysz przyjazne środowisko dla siebie i uczestników Twoich wydarzeń, a przy okazji zadbasz o świadomość swojej marki.

Pobierz poradniki ClickMeeting

 

Jakich spotkań potrzebujesz?

Wszyscy zdążyliśmy już przywyknąć do spotkań online. Doceniamy to, jak bardzo usprawniają naszą pracę i pozwalają łączyć się osobom niezależnie od ich lokalizacji. Z drugiej strony nie da się ukryć, rosną również oczekiwania wobec platform i organizacji wydarzenia. Kolejne wpadające do skrzynki zaproszenie na jedno z popularnych, darmowych narzędzi nie robi na nikim wrażenia. Zwłaszcza jeżeli w przeszłości limit czasu przerwał spotkanie w najmniej odpowiednim momencie albo konieczne jest ściąganie na dysk komputera dodatkowej aplikacji.

Jakich spotkań wobec tego potrzebujesz? Powinny przede wszystkim gwarantować intuicyjność. Zwłaszcza jeżeli często spotykasz się z różnymi osobami, na przykład kandydatami biorącymi udział w procesie rekrutacyjnym. Od żadnego z nich nie można oczekiwać czasochłonnego zapoznawania się z interfejsem narzędzia. A niekiedy okazuje się, że brak znajomości zawiłości platformy sprawia, że zamiast skupienia na kwestiach merytorycznych trzeba rozwiązywać problemy techniczne.

Liczy się również możliwość personalizacji. Dobre narzędzie pozwoli Ci w prosty sposób dostosować wygląd do swojej marki. To prosty zabieg, dzięki któremu zrobisz dobre wrażenie na odbiorcach. Po prostu: wyróżnisz się na tle innych osób, które korzystają z popularnych, ale rozczarowujących narzędzi.

Poniżej znajdziesz trzy scenariusze, które pewnie doskonale znasz, i trzy rady pozwalające na tworzenie lepszych spotkań. Po więcej zerknij do poradnika ClickMeeting. A jeśli chcesz przetestować je w praktyce, a nie masz jeszcze konta, przetestuj ClickMeeting za darmo. Masz 30 dni na testy bez konieczności podawania danych swojej karty płatniczej!

Spotkanie z kandydatem w zabezpieczonym pokoju

Rozmowy rekrutacyjne to podstawowy element pracy każdego rekrutera. Nie należy jednak zapominać o tym, że w ich trakcie często padają informacje poufne oraz dane osobowe. W każdym przypadku powinny być wobec tego właściwie zabezpieczone. Odpowiednia oprawa spotkania może być ważna z perspektywy działań employer brandingowych. To dobry sposób na przekonanie kandydata, że ma do czynienia z profesjonalistami i marką godną zaufania.

Oczywiście istnieje kilka sposobów organizacji takiego wydarzenia. Dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie jednorazowego pokoju w ClickMeeting i dodatkowe zabezpieczenie go hasłem. Dzięki temu zyskasz pewność, że niepowołane osoby nie uzyskają dostępu do pokoju wydarzenia, nie zakłócą go i nie wejdą w posiadanie chronionych informacji. Poza tym: bez wątpienia zrobisz pozytywne wrażenie na kandydacie.

Aby utworzyć jednorazowe spotkanie, wybierz opcję „Planowane spotkanie”.

W następnym kroku wprowadź nazwę spotkania. Możesz również ustalić unikalny adres URL, który będzie do niego prowadzić. Następnie wybierz „Określony czasowo” i wskaż datę oraz godzinę wydarzenia.

W ostatniej sekcji masz możliwość wskazania rodzaju dostępu do pokoju. Może być dostępny dla wszystkich (a więc wszystkich osób, które będą posiadać link do pokoju). Nie rekomendujemy jednak takiego rozwiązania: aby odpowiednio zabezpieczyć dane, ustaw jednorazowe hasło.

Gotowe! Teraz wystarczy kliknąć „Utwórz i zaproś”, aby rozpocząć wydarzenie lub zaprosić uczestników (możesz to również zrobić bezpośrednio z poziomu pokoju wydarzenia).

Załóżmy jednak, że chcesz z pewnym wyprzedzeniem zaprosić kandydata, przesyłając mu wszystkie dane niezbędne do wzięcia udziału w spotkaniu na adres e-mail.

W tym celu wybierz „Wyślij zaproszenia”, a w następnym oknie określ, że chcesz zaprosić uczestnika. Jak widzisz, możesz w tym miejscu zaprosić także prezenterów, na przykład współpracowników, którzy będą wspólnie z Tobą prowadzić spotkanie rekrutacyjne.

Następnie wybierz opcję „kopiuj-wklej” i po prostu wprowadź adres e-mail kandydata. Jeżeli wcześniej brał udział w organizowanym przez Ciebie spotkaniu na ClickMeeting (na przykład wstępnym screeningu), jego dane znajdziesz w zakładce „Poprzednie sesje”.

Gotowe! Kandydat otrzyma maila ze szczegółami spotkania i linkiem prowadzącym do pokoju.

Zawsze otwarty pokój dla Twojego zespołu i nie tylko

Oczywiście spora część spotkań, w jakich bierzemy udział, ma charakter regularny. Zaliczymy do nich na przykład daily czy weekly. Poza tym stosunkowo często bierzemy udział w mniej lub bardziej spontanicznych wydarzeniach, bez których trudno wyobrazić sobie współpracę w firmie.

W jaki sposób możesz je zorganizować? Dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie zawsze dostępnego pokoju. Może być poświęcony jednemu typowi stałego wydarzenia albo po prostu przypisany do konkretnego organizatora.

Aby go utworzyć, w oknie tworzenia planowanego wydarzenia wybierz rodzaj pokoju „Permanentny”.

Do pokoju będzie prowadzić łatwy do zapamiętania link. Wystarczy przesłać go wraz z hasłem (jeżeli się na nie zdecydujesz) osobom, które chcesz zaprosić na spotkanie. Pokój będzie zawsze do Twojej dyspozycji. Oczywiście możesz również wysłać zaproszenia mailem, korzystając z ClickMeeting.

Spotkanie w mniej niż 4 sekundy

Czasami liczy się czas. Jeżeli np. nie dysponujesz własnym permanentnym pokojem albo z jakiegoś powodu nie chcesz z niego korzystać w konkretnej sytuacji, a potrzebujesz bardzo szybko utworzyć spotkanie i np. zastąpić czat na komunikatorze tekstowym wideorozmową, skorzystaj z opcji Meet now.

Wystarczą dosłownie dwa kliknięcia (i mniej niż 4 sekundy), aby utworzyć i uruchomić pokój wydarzenia.

Po drodze możesz jeszcze zaprosić na spotkanie osoby, które znajdują się w Twojej książce adresowej, ale nie musisz tego robić. Link prowadzący do pokoju znajdziesz w środku. Możesz również przesłać zaproszenia na adres e-mail lub smsem.

Znajdź więcej praktycznych rad w poradniku!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się między innymi, jak:

  • dostosować wygląd wydarzeń do Twojej marki,
  • skonfigurować poczekalnię i stronę rejestracji,
  • zamienić stronę profilową w centrum wydarzeń,
  • pozyskiwać leady dzięki spotkaniom,
  • tworzyć i dołączać do spotkań na urządzeniach mobilnych,

Pobierz najnowsze poradniki ClickMeeting. Znajdziesz w nich wszystko, czego potrzebujesz, aby tworzyć profesjonalne wydarzenia. Pamiętaj także o bezpłatnym okresie próbnym ClickMeeting!

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER