Świąteczne zakupy w godzinach pracy

Świąteczne zakupy w godzinach pracy

Koniec roku to czas, kiedy nawet najgorliwszym pracownikom zdarza się oderwać od obowiązków, by poszukać w sklepach internetowych prezentów dla bliskich, sprawdzić status zamówienia czy upolować atrakcyjną zniżkę.

Promocje przygotowywane przez sklepy internetowe w związku z Black Friday i Cyber Monday oraz dwie ważne okazje do obdarowywania się prezentami, czyli mikołajki i Boże Narodzenie, przyczyniają się do spadku wydajności pracowników, ponieważ wielu z nich zakupu prezentów dokonuje właśnie w godzinach pracy. Do takich zachowań przyznaje się aż 53% badanych Amerykanów, którzy wzięli udział w dorocznym badaniu CareerBuilder, przeprowadzanym przy okazji Cyber Monday. Odsetek zatrudnionych, którzy w czasie pracy przeglądają oferty sklepów internetowych wzrósł w porównaniu z 2015 r. o 3 punkty procentowe. W bieżącym roku nieznacznie zwiększył się również  (z 42% do 43%) odsetek pracowników, którzy na poszukiwanie prezentów poświęcają godzinę lub więcej z ich czasu pracy. Badanie  pokazuje również, że coraz częściej pracownicy do buszowania po Internecie w godzinach pracy używa własnych tabletów czy smartfonów. W 2016 r. zakupy przy użyciu swojego sprzętu robiło aż 49%, podczas gdy jeszcze dwa lata wcześniej odsetek ten wynosił 27%.

Pracodawcy starają się tępić zwyczaj robienia zakupów w godzinach pracy – co trzeci z nich przyznaje, że nie jest zadowolony z zakupowej aktywności pracowników, nawet jeśli nie ma ona wpływu na wydajność. 35% badanych pracodawców twierdzi, że ich organizacja monitoruje witryny odwiedzane przez pracowników, 52% blokuje pracownikom dostęp do niektórych stron oraz do mediów społecznościowych, a 24% deklaruje, że zakończyło współpracę z osobą przyłapaną na zakupach internetowych w godzinach pracy.

Badanie zostało przeprowadzone w Internecie przez Harris Poll (w imieniu CareerBuilder) na reprezentatywnej próbie ponad 3 tys. pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin i około 2,4 tys. menedżerów i specjalistów HR z firm różnej wielkości działających w wielu branżach.

 

Źródło: prnewswire.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER