Zmiany pokoleniowe na rynku pracy są nieuniknione. Każdą kolejną generację cechują inne predyspozycje.
Zmiany na rynku pracy powodują, że wiele zawodów wymiera. Co roku tysiące osób nie może znaleźć pracy w wyuczonym przez lata fachu.
Wcześniej czy później w życiu zawodowym nadchodzi moment, w którym decydujemy się na zmianę pracy.
Pomimo zauważalnego od kilku lat spowolnienia gospodarczego, firmy z branży nowych mediów i reklamy rozwijają się w szybkim tempie i wciąż potrzebują nowych pracowników. Chcąc przyciągnąć najlepszych, często same wychodzą z inicjatywą i podejmują niestandardowe działania.
Taka perspektywa wydaje się mniej niż prawdopodobna, a gdyby miało nastąpić jakieś tąpnięcie, byłoby ono trudne do racjonalnego wytłumaczenia. Czy zatem warto wiązać swoją zawodową przyszłość z tą wyjątkowo dynamiczną i elastyczną branżą?
Dyskryminację pracowników konotujemy zazwyczaj z tą, z której problemem spotkać można się w miejscu pracy. Często jednak zapominamy, że zjawisko to występować może już w początkowych etapach rekrutacji, a konkretniej w momencie tworzenia przez pracodawcę lub rekrutera ogłoszenia.
Coraz mniej firm ogranicza wykonywanie zadań służbowych do pracy w siedzibie przedsiębiorstwa. Bardzo często niezbędne są wyjazdy służbowe, w których pracownicy muszą brać udział. Jak powinny wyglądać takie podróże i jak je rozliczać?
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych” – wielu z nas nadal ma problem: dopisywać tę klauzulę u dołu CV czy nie? Zasady obowiązujące w procesie rekrutacyjnym, w tym te dotyczące pracodawców, warto znać. W końcu chodzi o bezpieczeństwo ważnych dla nas informacji.
Jeszcze do niedawna mobilny styl pracy stanowił przywilej jedynie freelancerów, osób samozatrudnionych lub obejmujących stanowiska zarządzające. Dziś, w odpowiedzi na rozwój technologii i styl życia współczesnego pokolenia, taka forma pracy jest coraz częściej uwzględniana w strategiach organizacyjnych firm.
Aż 90% rekruterów potwierdza, że panuje obecnie rynek kandydata. Walka o specjalistów trwa, a oni mają coraz większe wymagania. Oprócz atrakcyjnej oferty pracy profesjonalistom zależy na tym, by pracować w miejscu, które cieszy się dobrą opinią.
Coraz więcej uczelni otwiera nowy kierunek studiów, który kształci „władców danych”. Data Scientist to bowiem fenomen.
Dla każdej osoby starającej się zmienić pracę, kluczowe mogą okazać się dwie kwestie – obecność w Internecie, a także dobrze przygotowane dokumenty aplikacyjne.
Nie bez przyczyny firmy odnoszące wielkie sukcesy montują w firmach hamaki, otwierają pokoje z grami planszowymi i pozwalają pracownikom na leżakowanie.
Po czterdziestce, to ty jesteś tym starszym i mądrzejszym. A jednak, twój zawodowy rozwój hamuje szereg nieporozumień i lęków. Jak sobie z nimi radzić?
Według raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany”, aż 86 proc. Polaków uważa, że warto być na bieżąco z rynkiem pracy i śledzić aktualne oferty, nawet jeśli jest się obecnie zatrudnionym.
Komentarze w Internecie uderzają w dobre imię twojej firmy? Pamiętaj, że prawo do swobodnego wyrażania opinii też ma swoje ograniczenia. Nikt nie może nikogo bezpodstawnie oskarżać i uderzać w dobra osobiste. Co możemy zrobić?
Muzyka nie tylko łagodzi obyczaje, ale też pomaga lepiej i wydajniej pracować. Eksperyment przeprowadzony przez firmę Mindlab potwierdza, że pracownicy, którzy słuchają muzyki, wykonują powierzone im zadania szybciej i dokładniej.
Wiele osób stara się oddzielać życie prywatne od zawodowego i nie nawiązywać głębszych relacji z współpracownikami.
Zastanawiasz się, jak podejść rekrutera? Nie warto. Ci najlepsi nie dadzą się złapać na żadne sztuczki. Lepiej zastosować się do kilku sprawdzonych metod.
Lepiej dokładnie sprawdzić, czy na pewno chcemy pracować w danej firmie, zanim podpiszemy umowę. Inaczej praca marzeń może zamienić się w koszmar.