„Gen bOOst” odpowiedzią na kryzys komunikacji międzypokoleniowej

„Gen bOOst” odpowiedzią na kryzys komunikacji międzypokoleniowej

Ruszył pierwszy na świecie edukacyjny projekt społeczny, w którym młode osoby edukują liderów w dużych organizacjach w zakresie komunikacji międzypokoleniowej. Inicjatywa zorganizowana przez Fundację OFF school, której celem jest budowanie sprawczości i poczucia własnej wartości wśród dorastającej młodzieży. Młode osoby będące ekspertami w zakresie rozumienia swojego pokolenia dzielą się swoimi spostrzeżeniami, tłumaczą, czym jest dobra i efektywna komunikacja, dekodują międzypokoleniowe skróty myślowe i na tej podstawie tworzą mosty komunikacyjne ze swoimi starszymi kolegami i koleżankami.

– Dostrzegamy możliwość szybkich i efektywnych rozwiązań odpowiadających bezpośrednio na kryzys komunikacji międzypokoleniowej. Oddając pole do działania młodym osobom, inicjujemy zmianę paradygmatu oraz burzymy dotychczasową hierarchię. To ważne, bo dynamika świata się zmienia i pozostawanie w „starych” schematach działania powoduje, że nasilają się nieporozumienia – mówi Grzegorz Święch z Fundacji Off school, współtwórca projektu Genboost.

– To kolejna inicjatywa Fundacji OFF school, której celem jest budowanie sprawczości młodych osób. To oni i one będąc ekspert(k)ami od generacji z i zalfa są w stanie precyzyjnie tłumaczyć co jest ważne i jak myślą osoby z ich pokolenia. Wyjaśniając zawiłości komunikacyjne, postrzeganie zjawisk, tłumacząc, czym jest stawianie granic i że nie ma ono nic wspólnego z roszczeniowością, sprawiają,  że komunikacja ze starszymi kolegami i koleżankami zaczyna być płynna i pozbawiona wzajemnych negatywnych  przekonań – mówi Wiktoria Nowak – współtwórczyni projektu Genboost, managerka w fundacji OFF school.

Genboost koncentruje się na budowaniu międzypokoleniowych mostów komunikacyjnych, w którym przedstawiciele najmłodszych pokoleń są edukatorami dla kadry managerskiej i specjalistycznej dużych organizacji. Prowadzą zajęcia, w ramach których przybliżają charakterystykę pokolenia, tłumaczą, czym jest komunikacja i jak ją skutecznie budować oraz pracują na podstawie case studies, rozwiązując sytuacje najczęściej pojawiające się w przedsiębiorstwach. Wyjaśniają kody komunikacyjne zawarte w emotikonach, skrótach oraz dlaczego odpisywanie “ok” nie jest “ok”.

W sesjach Q&A swobodnie można z nimi otwarcie i bez skrępowania  podyskutować o własnych przykładach nieporozumień pokoleniowych i wspólnie znaleźć rozwiązania. Fundacja OFF school jest Organizacją Pożytku Publicznego zaangażowaną w projekty społeczne realizowane dla młodzieży. Wiemy, na czym powinna polegać edukacja przyszłości, która jest ciągle zmieniającym się procesem. Widzimy, że rzeczywistość wokół nas ciągle przyspiesza, dlatego tworzymy rozwiązania, które pozwolą za nią nadążyć. Kreujemy i wdrażamy niestandardowe projekty oddziaływujące na młodzież, rodziców i ich starszych współpracowników_czki na rynku pracy.

Strona projektu: www.genboost.pl

Strona Fundacji OFF school: www.OFFschool.edu.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER