W polskich biurach straszą wirusy — nie tylko komputerowe

W polskich biurach straszą wirusy — nie tylko komputerowe

Aż 47% Polaków irytuje się, gdy ich współpracownicy przychodzą do pracy przeziębieni. Jeszcze więcej, bo aż ponad 50% ankietowanych pracowników nie akceptuje, gdy ich współpracownicy nie myją rąk po wyjściu z toalety. Jakie jeszcze aspekty życia w biurze nas denerwują?

Serwis kariery InterviewMe przeprowadził badanie „Najbardziej denerwujące aspekty życia biurowego”, w którym zapytano 500 respondentów o to, jakie sytuacje, które obserwują w miejscu pracy, uważają za denerwujące. Wyniki ankiety wskazują szczególnie na problemy z higieną w polskich biurach. Jak mówi Marta Rojewska, ekspertka kariery w InterviewMe i autorka badania:

W pierwszej piątce najbardziej irytujących sytuacji w biurze znajdują się aż trzy dotyczące braku higieny u współpracowników. Nasi respondenci, których poprosiliśmy o ocenę 27 potencjalnie denerwujących aspektów życia biurowego, najczęściej wskazywali na współpracowników, od których czuć przykry zapach potu (61% odpowiedzi), którzy przychodzą do pracy przeziębieni (54% odpowiedzi) lub którzy nie myją rąk po wyjściu z toalety (52% odpowiedzi).

Chociaż higiena w pracy wydaje się teraz tematem najważniejszym, jakie inne sytuacje w pracy denerwują nas na co dzień? 

  • Blisko 60% ankietowanych denerwuje się, gdy biurowa drukarka jest zepsuta lub się zacina
  • Brak miejsc parkingowych doprowadza do szału 51% badanych
  • 53% z nas nie znosi, gdy ktoś ze współpracowników pożycza sobie należący do nas kubek

 Wojciech Martyński, ekspert kariery InterviewMe w komentarzu do wyników badania zauważa:

Polaków niespecjalnie denerwują takie sytuacje, jak na przykład brak kawy w ekspresie czy osoby, które w przychodzą za wcześnie na spotkania. To pokazuje, że jesteśmy w pracy samodzielni i umiemy zapanować nad emocjami w sytuacjach, które bezpośrednio nas nie dotyczą.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco
z newsami
ze świata HR

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER